Medzi interné mikroprostredie patrí firma a jej organizačná štruktúra, t.j. všetky organizačné útvary podniku. Externé mikroprostredie vytvára firemný trh, čiže zákazníci, ďalej dodávatelia, marketingový sprostredkovatelia, konkurenti a verejnosť. Apple  vlastníci majú záujem o maximalizáciu zisku, čiže chcú dosahovať vyššie výnosy ako náklady, ktoré boli vo forme vložených finančných prostriedkov do podnikania.

Dodávatelia

Spoločnosť Apple spolupracuje s množstvom dodávateľov komponentov, mnoho z nich sú však pre verejnosť utajované. Jedným z verejných dodávateľov je spoločnosť Largan Precision. Táto Taiwanská firma dodáva objektívy pre fotoaparáty.  Ďalším je spoločnosť Ortustech, ktorá vyrába pre Apple retina displeje do iPhonov4.

Konkurencia a produktové portfólio

Keďže spoločnosť Apple pôsobí vo viacerých segmentoch, jej konkurencia sa nedá zovšeobecniť. Samozrejme, všetci konkurenti sa zameriavajú na najmodernejšie IT produkty, ale niektoré firmy sa veľmi špecifikujú.

Každý z týchto produktov oslovuje špecifický trh, a každý z týchto produktov má množstvo konkurentov. Okrem toho je tu softvér využívaný v zariadeniach tejto spoločnosti s názvom iOS, ktorému konkurujú Android od Googlu a Windows od Microsoftu. Aj tento softvér iOS je jeden z dôvodov, prečo sa zákazníci hrnú po produktoch tejto značky. Je stabilný, rýchly a jeho obsluha je veľmi jednoduchá.