Produkty Apple sú charakteristické jednoduchým, intuitívnym užívateľským rozhraním a štýlovým, čistým dizajnom. Apple sa tak nesnaží byť značkou pre každého, no súčasne sa jej darí byť značkou, ktorú chcú mnohí. Vďaka prepracovanému dizajnu a vysokej spoľahlivosti sa Applu podarilo zadefinovať si svoju pozíciu na trhu a vo vnímaní zákazníkov. Táto značka sa snaží byť unikátna, individuálna a z toho dôvodu je milovaná ale aj nenávidená, čím sa stavia bokom od konkurentov, čím vzniká jej nadhodnota. Psychologicky sa vyčleňuje, pretože nie je členom komunity, naopak – vytvára svoju vlastnú komunitu. Apple nemá bohaté portfólio produktov ako iné firmy. V boji smartfónov má iba jeden telefón s rôzne veľkou pamäťou. Nevytvára produkt pre „chudobných“ či „strednú triedu“, ale pre „cool ľudí“. Pozícia značky je teda luxusná a nadštandardná. Ľudia sú ochotní stáť pred predajňami na nové produkty aj celé noci a sú dokonale oddaní značke.

Základným kameňom stratégie je odkryť ľudskú túžbu pre určitý produkt a rovnako v ľuďoch prebudiť neodolateľnú vôľu predávať produkt namiesto výrobcu. Môžeme sem zaradiť taktiky ako:

Nepredávať produkt: Ľudia si kupujú to, čo ostatní už majú. Ak sa bližšie pozriete na printovú reklamu pre iPod, uvidíte ľudí, farebné pozadie, dobre viditeľné biele kábliky od slúchadiel, no žiaden detail na produkt. Z akého dôvodu však Apple tak dbal na každý detail, keď produkt vôbec neukáže? Odpoveď je: že Apple nepredáva mp3 prehrávač. Pozýva však ľudí vyskúšať si Apple životný štýl, stať sa súčasťou komunity iPod. S akýmkoľvek iným mp3 prehrávačom budete počuť hudbu kvalitne, ale s iPodom sa budete cítiť dobre. Apple sa zameral na to, čo ľudia robia a ukázať ako sa cítia, keď to robia. Biele slúchadlá sú marketingový trik, ktorý má statusový význam. Ak máte biele slúchadlá, patríte do klubu! Rovnakú vec spraví Apple aj s jedným z prvých PowerBook, ktorý bol šedý v netradičnom odtieni, s logom Apple orientovaným tak, aby ho správne videl nie užívateľ, ale ostatní.

Nebyť prvým na trhu: Prevláda názor, že Apple bol na svojom trhu nový a že definoval nové marketingové kategórie. V skutočnosti však táto firma nič technické nevynašla – ani mp3, ani telefón, ani notebook, ba dokonca ani princíp sťahovania hudby, či tablet. Všetky tieto produkty od Apple sú úspešné, pretože stavali na vylepšeniach už existujúcich produktov. Apple týmto produktom vdýchlo len určitú dávku jednoduchosti a elegancie. Môžeme to demonštrovať na príklade iPhonu. Apple sám o sebe nevynašiel nič nové. Samotný iPhone po technologickej stránke nebol žiadnym zázrakom. Mobilné telefóny tu boli už predtým, gyroskop a akcelerometer mala už aj Nokia N95, kapacitný displej LG Prada atď. Apple tieto funkcie a „fíčury“ skombinovalo do jedného zariadenia s čo možno najväčšou eleganciou. Spomínam si ako Steve Jobs 5 minút na prezentácií prvého iPhonu nadšene listoval v zozname rýchlo, s dávkou ľahkosti, pohybom jedného prsta, za čo mu dav novinárov nadšene tlieskal. Túto funkciu však celkom dobre zvládala aplikácie pre rok-dva staršie dotykové smartfóny HTC. Môžem uviesť aj starší príklad z roku 1997, kedy bol Apple blízko bankrotu a prišiel s počítačom iMac. Na papieri to nebolo nič prevratné, čo by ho odlišovalo od predchádzajúceho modelu či iných počítačov. Preto ho Apple propagoval ako najjednoduchší spôsob, ako sa dostať na internet. A práve tento marketing zachránil firmu, nie technologické vodcovstvo. Rovnako sú na tom aj iPad, či MacBook Air.

Early Adopters:  Táto skupina je pre marketing Apple kľúčovou a sama chce pomôcť. V roku 1993, kedy uzreli svetlo sveta prvé laptopy PowerBook bola ich šedá farba tým, čo odlišovalo užívateľov Apple od ostatných. Vlastniť PowerBook bolo statusovým symbolom, ktorým sa Early Adopters hrdili a pomáhali ďalej presviedčať ľudí. V komentároch na blogu fanúšika Apple som sa dočítal o rozhodnutí niektorých čitateľov kúpiť si iPhone práve na základe článku autora, ktorý sa bezúspešne snažil poškriabať displej svojho nového prístroja. Teda svedectvo nezaujatého fanúšika šíri dobré meno lepšie, než letáky a reklama. Tričká a nálepky sa zdajú byť príliš jednoduchým riešením, ale ono to tiež skutočne funguje. Kvalitný dizajn a možnosť objednať si tričko z webstránky je ďalším krokom k tomu, aby zákazníci nosili reklamu za výrobcu.