Charakteristika úspechu
Úspech je výsledkom spoločenského správania, dá sa k nemu dopracovať rôznymi metódami a do istej miery ho aj dedíme. Záverom k často diskutovanému súboru otázok „faktorov podnikateľského úspechu“ naznačíme vlastnú syntézu predpokladov podnikateľského úspechu.
Predpokladá sa, že prvou rozhodujúcou podmienkou podnikateľského prežitia firmy je vedieť efektívne predať svoje výrobky a služby. Preto musí byť v centre podnikateľskej stratégie záujem o každého potenciálneho zákazníka – či už pre doterajšie, tak i pre nové výrobky a služby, a to podľa potrieb zákazníkov, ktoré firma dokázala realizovať. Najcennejším kapitálom firmy nie sú už v súčasnej dobe
budovy, stroje a zariadenia, hotové výrobky, finančné zdroje atď., ale dlhodobým najcennejším zdrojom je podnikový kolektív – ľudia s vysokou profesijnou a kvalifikačnou úrovňou, ich rozmiestnenie na správnych miestach adaptujúcich sa rýchle na nové potreby podnikateľskej činnosti firmy atď.
Je nepochybné, že rozhodujúcu a integrujúcu úlohu pri koncipovaní i realizácií naznačenej „podnikovej filozofie“ majú vedúci pracovníci. Preto je nevyhnutné venovať stálu pozornosť ich kvalifikačnému i morálnemu profilu, účelnej obmene a doplňovaniu. V systéme ich práce je nutné zvládnuť „mäkké metódy“ práce s ľuďmi s podporou moderných systémov riadenia, založených predovšetkým na použití modernej informačnej technológie (výpočtové a informačné systémy, expertné systémy a pod.).
Najnovšie komentáre