Kto je dobrý zamestnávateľ? Ten, kto ponúka zamestnancom najvyššie platy? Či ten, kto ponúka najviac zamestnaneckých výhod? Spoločnosť ústretová k rodine? Alebo firma, ktorá má prepracovanú firemnú kultúru?

Otázky, kto je dobrý zamestnávateľ a čo všetko robí pre zamestnancov, sa v regiónoch s vysokou nezamestnanosťou môžu zdať bizarné. Ľudia sú radi, keď získajú prácu a zamestnávateľ sa nemusí ani veľmi namáhať, aby si pracovníka udržal, či aby ho motivoval k lepšiemu výkonu. Stále je tu ešte veľa firiem, kde sa pracuje za viac menej minimálne mzdy a ľudia sú radi, že vôbec niečo robia.

V každom biznise môže nastať situácia jeho poklesu, ktorá môže veľmi znepríjemniť podnikateľskú činnosť, poprípade ju aj úplne zlikvidovať. Inými slovami, každý podnikateľský subjekt sa môže v priebehu vykonávania svojej činnosti dostať do rôznych problémov. Niektoré spoločnosti sa s nimi dokážu aj vysporiadať samovoľne, a ostatné dokonca len prostredníctvom pomoci odborníkov, akými sú rôzne firmy, ktoré sa zaoberajú likvidáciou sro. Tieto firmy patria medzi najväčších odborníkov v danej problematike a zaručene každému pomôžu.

Ale sú tu už aj regióny, kde majú zamestnávatelia problém nájsť vhodných ľudí. Najmä v Bratislave sa konkurencia na pracovnom trhu zostruje a firmy začínajú o kvalitných ľudí bojovať. Už aj na Slovensku sa začína hovoriť o firemnej kultúre či o firemných hodnotách.

Stále viac ľudí hľadá zamestnávateľov, ktorí poskytujú celoživotné vzdelávanie, rast kariéry, vysokú manažérsku kultúru, dobrú internú komunikáciu, stotožnenie sa s víziou firmy a dobrý tím spolupracovníkov.

Firmy, ktoré budú chcieť kvalitných zamestnancov, budú musieť myslieť na tieto veci čoraz viac.

One thought to “Motivácia a stimulovanie zamestnancov”

Leave a comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *